már
14

Plzeň számomra a mekka, földje a megnyugvás ösvénye, a fennséges pilzeni sör pedig a megismételhető beteljesedés életem egén.
Rajongásom ennél persze szerteágazóbb, így kíváncsi lettem egy idő után a pilzeni zenére is, ami végül teljesen véletlenül talált meg - azaz előbb szerettem meg a zenét, mint hogy tudtam volna, honnan származik.

Tehát, bontsunk meg egy párát verejtékező pilzeni sört és füleljünk...


A Scissorhands néhány éve alakult, majd feloszlott, aztán állítólag újra összeállt kölyökformáció az életkori sajátosságoknak megfelelő dinamizmusú és nyugatiasságú punkrock stílust küld, gonoszabb pillanataimban emo zöngéket is kihallok zenéjükből. Szerencsére azonban fejlődési ívük ettől a silány műfajtól távolodó tendenciákat mutat, így mire összehozták bemutatkozó lemezüket, már  meglehetősen eklektikus, sokszínű arculatot fejlesztettek ki. A Super Tuzex Bros. szövegei angol nyelvűek és kissé érdektelenek, de az énekes pubi vokális adottságai nagyon durvák. Nehéz eldönteni, hogy inkább idegesítő, vagy nagyon menő, de az biztos, hogy összetéveszthetetlen: kicsit olyan, mintha Jack White-ot elegyítenénk Billy Corgannel - meg egy képtelen rajzfilmhőssel. Kemény.
Ja, és a Tuzex pedig a régi csehszlovák keményvalutás boltok neve volt, és hogy ez önnön nyugat-importjuknak egy fricska, vagy csak úgy, azt nem tudom.



 

A Tleskač (Pilsner Ska Orchestra) pedig 2000-es alapítása (mely természetesen egy kocsmában esett meg) óta a csehek legkomolyabb erősségét domborítja, és ez bizony a Ska. A pilzeni sör általi megvilágosodás és a hozzá tartozó elronthatatlan életöröm kiváló lelki eredője a hiperaktív jamaikai muzsikának - aki nem hiszi, lesse meg a következő videókban a fúvósszekció koreográfiázását és a szkából kicsattanó energiákat. A Tleskač mellesleg nem kicsit ismert Csehországban, és biztosan nem érdemtelenül, mert ha jól sejtem fáradhatatlanul futottak helyben többezer kilométert országszerte...A cseh nyelvű szövegek teljesen természetesen simulnak a zenei hagyományaiktól idegen zenéhez, de mint mondtam, a csehek akkora bajnokok szkában, hogy lazán saját kategóriát teremtettek - leginkább a második hullámos európai szkát, és a szlávos dallamokat kombinálva (ne feledjük, a mi legnagyobb szká-slágerünk, a Gagarin is pontosan ezt tudja!). Videók pedig szigorúan koncertekről, ez ugyanis szká esetében alap...

 

 

 

A mai poszton végignézve azt hiszem muszáj elismerni, hogy Plzeň nem csak a komótos léptékű, bölcs serforrás szerepében elsőosztályú...

A bejegyzés trackback címe:

https://rebelka.blog.hu/api/trackback/id/tr251838388

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JanDítě 2010.03.14. 11:51:28

Szia:)
ezt meg kell mutatnom neked. nemrég voltak itt Brnoban és marha jó zenét játszottak az Al Yaman előtt(szintén csehek:)kedvenc )hallgatozz:

www.2dva.cz/

JanDítě 2010.03.14. 15:33:55

@falsestuff:

hát ez úgy volt, hogy a már említett Al Yaman-t nagyon szeretem egy múlt évi sörben úszó delíriumos és áttáncolt este óta.azóta ha tudok elmegyek a koncertjükre.most is voltak 14én februárban és a Dva volt az előzenekar.volt vizuál is ami hasonlított egy általános iskolai előadáshoz,rajzolt lovacskákkal meg nappal, volt velem egy barátom ő tud csehül,ő fordított..én meg csak álltam és néztem és igen azóta favorit.
süti beállítások módosítása